speaker-photo

Marin Luketić

Direktor za Hrvatsku i Sloveniju, Orbico Supply

Iskusni profesionalac u FMCG sektoru s 14 godina radnog iskustva stečenih kroz prodaju, kontroling, upravljanje poslovnim procesima i lancem opskrbe. Tijekom svoje karijere radio je u dvije međunarodne kompanije, vodio manje i veće timove te upravljao s nekoliko velikih projekata kao što je uspostava postprodajnog procesa za mobilnog operatera te projekt regionalne konsolidacije logistike za FMCG distributera. Trenutno radi kao direktor Orbico Supply Hrvatska i Slovenija, gdje je odgovoran za logističke operacije i procese unutar opskrbe, upravljanje objektima, osiguranje i cjelokupnu prodaju te organizaciju ugovorne logističke usluge. Magistrirao je fiziku i trenutno završava MBA e-Leadership program s naglaskom na vodstvo i digitalnu transformaciju. Osobni interesi su mu raznoliki te sežu od digitalne transformacije, vodstva, fokusa na osobni razvoj i tehnologiju pa sve do sporta i planinarenja.

11:15 - 12:00 Panel diskusija

Četvrtak 22. svibnja 2025.

Lanac opskrbe kao ključ profitabilnosti FMCG i retail sektora

Optimiziran lanac opskrbe osigurava uštede, a uštede su najizravniji oblik profita. Svi koji se bave upravljanjem lancem opskrbe u apsolutno svim segmentima i pojavnim oblicima itekako su svjesno ove maksime. Kako ostvariti istinski optimiziran lanac opskrbe golemi je zadatak koji podrazumijeva cjelovit i interdisciplinaran pristup, tehnološku spremnost kroz primjenu novih tehnologija, ulaganja u moderne skladišne prostore i vozni park, edukaciju zaposlenika i sve druge aspekte koji supply chain čine održivim. To je posebno veliki izazov u FMCG sektoru koji ima jako osjetljive dobavne lance podložne velikom broju različitih varijabli i pritisaka koji sežu od globalnih klimatskih utjecaja do lokalnih poremećaja i nedovoljno konkurentnih kratkih lanaca opskrbe. U tim uvjetima dolazi do rasta inflacije kao fenomena čijeg negativnog efekta nisu pošteđene niti najjače svjetske ekonomije, no male zemlje poput Hrvatske s time se još teže nose. Potrošači su se organizirali i krenuli u bojkot trgovina, sve više kupujući osnovne namirnice u susjednim zemljama, što nikako ne ide na ruku niti jednom dioniku hrvatskog maloprodajnog tržišta, počevši od trgovaca, preko dobavljača pa sve do države i samih potrošača. Tko je generator inflacije te kako se to može u određenoj mjeri ublažiti pitat ćemo predstavnike vodećih trgovačkih lanaca, distributivnih kompanija, proizvođača i konzultantskih kuća.