
Ivić Vodopija
Ivić Vodopija, rođeni Riječanin, u kompaniji Maersk radi već 20 godina, gotovo od samih početaka njenog poslovanja u Hrvatskoj. U tom vremenu bio je angažiran na različitim pozicijama unutar grupacije radeći za razne brendove pod kapom A.P. Moller – Maersk Grupe, a zadnje četiri godine nalazi se na poziciji direktora za istočnoeuropsko područje koje uključuje Češku, Slovačku, Mađarsku, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Albaniju, Crnu Goru i Kosovo. Riječ je o čovjeku koji je najzaslužniji što se u riječkoj luci realizira najveća investicija u njenoj povijesti jer je to plod upravo njegove ideje i zalaganja da ova globalna kompanija uvidi potencijal razvoja koji nudi Rijeka i Hrvatska.
Četvrtak 22. svibnja 2025.
Budućnost hrvatskog lanca opskrbe – ulaganja, infrastruktura i globalni trendovi
Hrvatska logistička industrija nalazi se pred ključnim izazovima i prilikama. Uz rastuće investicije u prometnu infrastrukturu, modernizaciju Luke Rijeka i razvoj kontejnerskih terminala, sektor se suočava s globalnim trendovima koji zahtijevaju agilnost i inovacije.
Najveća investicija u logistički sektor od osamostaljenja Republike Hrvatske - terminal Rijeka Gateway - prve će kontejnere primiti u zadnjem kvartalu 2025. godine. Bit će to kruna velikog investicijskog projekta koji zajednički realiziraju APM Terminals kao podružnica A.P. Moller - Maerska te ENNA grupa. O toj investiciji, ali i o drugim područjima u koje se intenzivno ulaže na panelu će govoriti upravo predstavnici ove dvije kompanije koji će iz prve ruke konstatirati što transformacija riječkog prometnog pravca znači za Hrvatsku, ali i za širu regiju srednje i istočne Europe.
Ulaganje u kontejnerski terminal čiji će kapacitet dosegnuti oko 650 tisuća TEU kontejnerskih jedinica u prvoj fazi, a znajući da su u planu i daljnje investicije u širenje koje bi taj kapacitet u perspektivi povećale na čak milijun kontejnerskih jedinica, postavlja se pitanje prometnih koridora koji će omogućiti nesmetan protok robe prema Europi. U tome ključnu ulogu ima željeznički prijevoz tereta pa ćemo o tome imati priliku čuti zadnje informacije izravno od onih koji provode velika ulaganja u željezničku infrastrukturu. Na kraju, ali ne manje važno, jeste pitanje logističkih kapaciteta koji nastaju kao podrška ovom razvoju, gdje se ulažu velika sredstva te se realiziraju projekti koji će udvostručiti dostupan skladišni prostor kao odgovor na ovako snažan rast potražnje.
Na ovom će panelu biti riječi o trenutačnom stanju i budućnosti supply chain sektora te utjecaju investicija na konkurentnost Hrvatske kao logističkog čvorišta. Stručnjaci iz industrije podijelit će svoja iskustva, analizirati ključne projekte i raspraviti o potencijalima daljnjeg razvoja te odgovoriti na pitanja:
- Koje su ključne investicije u prometnu infrastrukturu i kakav će imati učinak?
- Kako se Luka Rijeka pozicionira u europskim i globalnim transportnim tokovima?
- Može li Hrvatska postati lider u logistici u regiji?