speaker-photo

Tomislav Štos

Direktor upravljanja lancem opskrbe, Studenac

Tomislav Štos direktor je upravljanja lancem opskrbe u tvrtki Studenac, najbrže rastućem maloprodajnom lancu u Hrvatskoj koji danas broji više od 1.400 trgovina diljem Hrvatske. Svoje iskustvo u upravljanju procesima u logistici i lancima opskrbe započeo je 2010. godine u Zvijezdi, a potom je gotovo sedam godina proveo usavršavajući se i obnašajući izvršne funkcije u tvrtki Roto dinamic. U Studenac dolazi u lipnju 2024. s pozicije direktora logistike i planiranja u tvrtki Ledo za hrvatsko, slovensko i mađarsko tržište. Na trenutačnoj poziciji u Studencu zadužen je za operacije lanca opskrbe te transformaciju i strategiju koja obuhvaća izgradnju logističkih centara, organizaciju i implementaciju sustava.

11:15 - 12:00 Panel diskusija

Četvrtak 22. svibnja 2025.

Lanac opskrbe kao ključ profitabilnosti FMCG i retail sektora

Optimiziran lanac opskrbe osigurava uštede, a uštede su najizravniji oblik profita. Svi koji se bave upravljanjem lancem opskrbe u apsolutno svim segmentima i pojavnim oblicima itekako su svjesno ove maksime. Kako ostvariti istinski optimiziran lanac opskrbe golemi je zadatak koji podrazumijeva cjelovit i interdisciplinaran pristup, tehnološku spremnost kroz primjenu novih tehnologija, ulaganja u moderne skladišne prostore i vozni park, edukaciju zaposlenika i sve druge aspekte koji supply chain čine održivim. To je posebno veliki izazov u FMCG sektoru koji ima jako osjetljive dobavne lance podložne velikom broju različitih varijabli i pritisaka koji sežu od globalnih klimatskih utjecaja do lokalnih poremećaja i nedovoljno konkurentnih kratkih lanaca opskrbe. U tim uvjetima dolazi do rasta inflacije kao fenomena čijeg negativnog efekta nisu pošteđene niti najjače svjetske ekonomije, no male zemlje poput Hrvatske s time se još teže nose. Potrošači su se organizirali i krenuli u bojkot trgovina, sve više kupujući osnovne namirnice u susjednim zemljama, što nikako ne ide na ruku niti jednom dioniku hrvatskog maloprodajnog tržišta, počevši od trgovaca, preko dobavljača pa sve do države i samih potrošača. Tko je generator inflacije te kako se to može u određenoj mjeri ublažiti pitat ćemo predstavnike vodećih trgovačkih lanaca, distributivnih kompanija, proizvođača i konzultantskih kuća.