
Mislav Togonal
Mislav Togonal (1973.), novinar, urednik i voditelj na HRT-u. Uređuje i vodi dnevni talk-show "Otvoreno" na Prvom programu Hrvatske televizije i tjedni talk-show "Poligraf" na Prvom programu Hrvatskog radija gdje ujedno uređuje i vijesti. Ovaj profesor hrvatskog jezika i književnosti širokog spektra interesa u svojoj je dva i pol desetljeća dugoj novinarskoj karijeri vodio brojne emisije javne televizije te je moderirao konferencije iz različitih spektara društvenog i gospodarskog života.
Četvrtak 22. svibnja 2025.
Lanac opskrbe kao ključ profitabilnosti FMCG i retail sektora
Optimiziran lanac opskrbe osigurava uštede, a uštede su najizravniji oblik profita. Svi koji se bave upravljanjem lancem opskrbe u apsolutno svim segmentima i pojavnim oblicima itekako su svjesno ove maksime. Kako ostvariti istinski optimiziran lanac opskrbe golemi je zadatak koji podrazumijeva cjelovit i interdisciplinaran pristup, tehnološku spremnost kroz primjenu novih tehnologija, ulaganja u moderne skladišne prostore i vozni park, edukaciju zaposlenika i sve druge aspekte koji supply chain čine održivim. To je posebno veliki izazov u FMCG sektoru koji ima jako osjetljive dobavne lance podložne velikom broju različitih varijabli i pritisaka koji sežu od globalnih klimatskih utjecaja do lokalnih poremećaja i nedovoljno konkurentnih kratkih lanaca opskrbe. U tim uvjetima dolazi do rasta inflacije kao fenomena čijeg negativnog efekta nisu pošteđene niti najjače svjetske ekonomije, no male zemlje poput Hrvatske s time se još teže nose. Potrošači su se organizirali i krenuli u bojkot trgovina, sve više kupujući osnovne namirnice u susjednim zemljama, što nikako ne ide na ruku niti jednom dioniku hrvatskog maloprodajnog tržišta, počevši od trgovaca, preko dobavljača pa sve do države i samih potrošača. Tko je generator inflacije te kako se to može u određenoj mjeri ublažiti pitat ćemo predstavnike vodećih trgovačkih lanaca, distributivnih kompanija, proizvođača i konzultantskih kuća.
Četvrtak 22. svibnja 2025.
Kibernetički napadi i njihova prevencija
Nekada egzotičan termin koji je bio ustaljeni dio vokabulara uskog kruga IT stručnjaka, danas je postala svakodnevno spominjana tematika u javnom životu. Tako sada redovito na televizijskim vijestima vidimo naše kibernetičke stručnjake koji komentiraju novi breach koji se dogodio u nekom sektoru, poduzeću, bolnici, zračnoj luci... Nitko nije pošteđen. Kažu pritom da je prevencija ključna riječ i da nije pitanje hoćemo li biti žrtve nekog kibernetičkog napada, nego kada će se to neminovno dogoditi. Kažu isto tako da nismo bespomoćni, nego da trebamo ulagati u edukaciju osoblja i njihovu spremnost na brzi odgovor kako bi se minimizirala šteta od takvog napada. Zato ćemo u ovoj panel raspravi progovoriti upravo o spremnosti poduzeća, poglavito onih u sektoru lanca opskrbe, na kibernetičke ugroze koje s raširenim usvajanjem umjetne inteligencije postaju sve sofisticiranije. Ako vam je direktor poslao mail da uplatite veliku sumu na određeni broj računa, dobro pazite je li nešto sumnjivo u toj poruci. Ovo je samo jedan banalan primjer koji se već mnogo puto ponovio gdje su poduzeća na kraju bila praktično pokradena. Edukacija i praktična vježba trebaju postati dijelom stalnih procedura u poslovanju kako bi se slični i puno sofisticiraniji oblici prevare prevenirali te ostvarila veća razina otpornosti poduzeća na kibernetičke izazove.