
Aleksandar Stevanović
Aleksandar Stevanović je direktor u odjelu strateškog i operativnog savjetovanja u konzultantskoj kući PwC, uz odgovornosti voditelja usluga poslovnog savjetovanja za sektor robe široke potrošnje za jugoistočnu Europu. Zadužen je za razvoj područja proizvodnje, distribucije i maloprodaje robe široke potrošnje te lanca opskrbe u cijeloj regiji, podržavajući tvrtke u stvaranju nove vrijednosti i poboljšanju njihova učinka.
Poslovna iskustva unutar PwC-ove mreže stječe od 2010. do 2018. godine kada je upravljao mnogobrojnim strateškim i operativnim projektima upravo za klijente iz sektora maloprodaje i robe široke potrošnje na području jugoistočne Europe. Poslovnu karijeru nastavlja u Nelt Grupi, jednoj od najvećih regionalnih kompanija za distribuciju i logistiku robe široke potrošnje i farmaceutskih proizvoda, gdje je kao član Izvršnog odbora bio zadužen za izradu i provedbu strategije grupe te bio odgovoran za operativnu izvrsnost, upravljanje podacima, digitalnu transformaciju i upravljanje projektima.
Nakon četiri godine u Nelt grupi vraća se u PwC gdje nastavlja svoju karijeru u području poslovnog savjetovanja. Do sada je uspješno realizirao značajan broj projekata usmjerenih na poboljšanje korporativnih performansi kompanija u raznim industrijama s najvećim fokusom upravo na FMCG sektor i lanac opskrbe. Aleksandar je diplomirani ekonomist koji je svoje obrazovanje stekao na University of Alabama u Huntsvilleu, SAD, te Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Nišu, u Srbiji.
Četvrtak 22. svibnja 2025.
Lanac opskrbe kao ključ profitabilnosti FMCG i retail sektora
Optimiziran lanac opskrbe osigurava uštede, a uštede su najizravniji oblik profita. Svi koji se bave upravljanjem lancem opskrbe u apsolutno svim segmentima i pojavnim oblicima itekako su svjesno ove maksime. Kako ostvariti istinski optimiziran lanac opskrbe golemi je zadatak koji podrazumijeva cjelovit i interdisciplinaran pristup, tehnološku spremnost kroz primjenu novih tehnologija, ulaganja u moderne skladišne prostore i vozni park, edukaciju zaposlenika i sve druge aspekte koji supply chain čine održivim. To je posebno veliki izazov u FMCG sektoru koji ima jako osjetljive dobavne lance podložne velikom broju različitih varijabli i pritisaka koji sežu od globalnih klimatskih utjecaja do lokalnih poremećaja i nedovoljno konkurentnih kratkih lanaca opskrbe. U tim uvjetima dolazi do rasta inflacije kao fenomena čijeg negativnog efekta nisu pošteđene niti najjače svjetske ekonomije, no male zemlje poput Hrvatske s time se još teže nose. Potrošači su se organizirali i krenuli u bojkot trgovina, sve više kupujući osnovne namirnice u susjednim zemljama, što nikako ne ide na ruku niti jednom dioniku hrvatskog maloprodajnog tržišta, počevši od trgovaca, preko dobavljača pa sve do države i samih potrošača. Tko je generator inflacije te kako se to može u određenoj mjeri ublažiti pitat ćemo predstavnike vodećih trgovačkih lanaca, distributivnih kompanija, proizvođača i konzultantskih kuća.